بیشتر بخوانید

دوربین لایکا Leica Q3 اینجاست و قطعاً لایکا است که اگر ثروتمند بودم می‌خریدم

دوربین لایکا Leica Q3 اینجاست و قطعاً لایکا است که اگر ثروتمند بودم می‌خریدم

دوربین لایکا Leica Q3 اینجاست و قطعاً لایکا است که اگر ثروتمند بودم می‌خریدم نسل سوم دوربین کامپکت پریمیوم لایکا به شکل Leica Q3 با لنز ثابت وارد بازار شده است و ممکن است جذاب‌ترین دوربین لایکا تا به امروز باشد.
Leica Q3، به عنوان نسل سوم دوربین کامپکت پریمیوم، با لنز ثابت و سنسور فول فریم 60.3 مگاپیکسلی به بازار عرضه شده است. این دوربین جانشین Leica Q2 است و با ویژگی‌های پیشرفته و میراث مینیمالیستی متخصص مسافت یاب، جلوه‌ی بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

این یک ارتقاء جامع است، با ویژگی‌های جدید و به‌روز شده بسیار زیاد که نمی‌توان در اینجا بسته‌بندی کرد. از ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به سنسور فول فریم 60.3 مگاپیکسلی، ویدیوی 8K و صفحه‌نمایش لمسی کج‌شده اشاره کرد – که اولین مورد لایکا در مجموعه کامپکت‌های دیجیتال آن است. بر روی کاغذ، Q3 نوار را برای دوربین های کامپکت ممتاز تعیین می کند – بیایید به دلیل آن نگاهی بیندازیم.

ویژگی‌های برجسته

  1. حسگر فول فریم 60.3 مگاپیکسلی: با وضوح بالا و کارایی بی‌نظیر در عکسبرداری.
  2. لنز 28 میلی‌متری f/1.7: با زوم دیجیتال و افزایش فواصل کانونی تا 90 میلی‌متر.
  3. لرزشگیر الکترونیکی تصویر و ISO 50-100000: برای تصاویر با کیفیت در شرایط نوری مختلف.
  4. ویدیوی 8K و صفحه‌نمایش لمسی کج‌شده: اولین در مجموعه کامپکت‌های دیجیتال لایکا.

سنسور فول فریم 60.3 مگاپیکسلی که در اصل در Leica M11 یافت شده بود، به Q3 راه پیدا کرده است، که با توجه به عدم بخشش لنز با خطاهای فوکوس یا لرزش دوربین، می‌تواند باعث ترس شود. من دوست داشتم Q3 دارای تثبیت کننده تصویر درون بدنه باشد، با این حال فقط لرزشگیر الکترونیکی و نوری دارد. امیدوارم هنوز هم تا حدودی لرزش دوربین را کاهش دهد، و من در طی بررسی کامل دوربین متوجه خواهم شد.

رزولوشن 9520 در 6336 پیکسل در این نسل سوم عکاسی خیابانی با لنز ثابت 13 میلیون پیکسل بیشتر نسبت به مدل قبلی خود دارد و آن را به همه کاره ترین دوربین این سری تبدیل کرده است.

یک “زوم دیجیتال” را می توان با لمس یک دکمه اعمال کرد که به طور موثر در قاب قرار می گیرد و بین فواصل کانونی افزایش یافته از 28 میلی متر ثابت می پرد تا تنظیمات 35 میلی متری، 50 میلی متری، 75 میلی متری و 90 میلی متری را پوشش دهد. Q2 در تنظیمات 75 میلی‌متری به حداکثر می‌رسد، زیرا پیکسل‌های کمتری دارد، به‌علاوه تنظیمات زوم دیجیتال مشابه با وضوح بالاتر در Q3 هستند – یک برد مضاعف برای Q3. و در حالی که ممکن است محدود به نظر برسد، لنز ثابت 28 میلی‌متری f/1.7 Q3 در ترکیب با سنسور با وضوح بالا در واقع بسیار همه کاره است.

هنگام عکاسی با فاصله کانونی 28 میلی‌متری زاویه باز، وضوح کامل 60.3 مگاپیکسل را می‌توان به 36.5 مگاپیکسل یا 18.6 مگاپیکسل کاهش داد و با انجام این کار عملکرد دوربین بهبود می‌یابد. به عنوان مثال، حداکثر سرعت انفجار در حالت درایو پیوسته را می توان تا 15 فریم در ثانیه تقویت کرد.

ما هنوز لنز فوق‌العاده شارپ Summilux 28mm f/1.7 ASPH را داریم که در Q2 یافت می‌شود، با حداقل فاصله فوکوس 11.8 اینچی / 30 سانتی‌متری که می‌توان آن را در تنظیمات ماکرو به 6.7 اینچ / 17 سانتی‌متر کاهش داد. اگر تنظیمات ماکرو را انتخاب کنید، دیافراگم را به طور کامل باز کنید و با استفاده از یکی از تنظیمات تله فوتو بیشتر در کادر برش دهید، در این صورت می‌توانید یک افکت ماکرو معقول دریافت کنید. حسگر و لنز همکاری خوبی هستند.

جمع و جور سنتی با پیچ و تاب مدرن

ویدیوی 8K دو برابر وضوح ویدیوی Q2 است

فوکوس خودکار تشخیص فاز بهبود یافته

صفحه نمایش لمسی شیب اولین مورد است

دستگیره شارژ بی سیم اختیاری

ویدیوی با وضوح بالا و فوکوس خودکار تشخیص فاز هیبریدی 315 نقطه ای لزوماً آن چیزی نیست که انتظار دارید در مورد دوربین سنتی لایکا بشنوید، اما Q3 یک دوربین مینیمالیستی کلاسیک با قدرتی جدی در زیر کاپوت است.

ویدیو چیزی نیست که Leica-ites با آن شناخته شده باشد، اما این باعث نمی‌شود که لایکا از Q3 با برخی غرغرهای ویدیویی جدی که شامل 8K / 30p و ضبط فرمت ProRes RAW است، استفاده کند.

عمر باتری 350 شات نسبتاً متوسط است، اما Q3 گزینه های متعددی را برای شارژ باتری ارائه می دهد، از جمله شارژ بی سیم با استفاده از یک پد شارژ 10 واتی جدید (و اختیاری اضافی)، علاوه بر USB-C که این بار نیز جدید است. پد شارژ کمی شبیه یک داک مسواک برقی است که دقیقاً پیشگامانه نیست، اما دوربین دیگری را نام ببرید (متمایز از یک گوشی هوشمند) که چنین ویژگی را ارائه می دهد.

صرفه جویی در رادیکال ترین (برای لایکا) تا آخرین زمان، طراحی جدید صفحه لمسی است – کج می شود! در مرحله شایعه، در مورد اینکه چگونه این صفحه‌نمایش کج پیش‌بینی‌شده امتیاز بزرگی برای عکاسی خیابانی است، نوشتم زیرا عکاسی در سطح کمر را بسیار آسان‌تر می‌کند. رزولوشن همچنین به 1.84 متر نقطه و وضوح EVF به 5.76 متر نقطه بسیار مناسب با نرخ تازه سازی 120 فریم در ثانیه افزایش یافته است. اینها همه به‌روزرسانی‌های قابل توجه و با استقبال خوبی برای آنچه قبلاً یک Leica Q2 مناسب بود، هستند.

با وزن 743 گرمی همراه با باتری و عمق 92 میلی‌متری از پشت دوربین تا جلوی لنز، Leica Q3 را در جیب نمی‌کشید. اما این همه آن چیزی است که یک دوربین کامپکت ممتاز باید داشته باشد: قدرتمند، مقاوم در برابر آب و هوا (دارای گواهینامه IP-52)، ویژگی های غنی، و دارای سنسور همه کاره و جفت شدن لنز ثابت. همچنین این دوربین جذاب‌ترین دوربین لایکا تا کنون است و – در حالی که سرمایه‌گذاری جدی است – ارزش معقولی دارد… در دنیای لایکا. من بسیار هیجان زده هستم که به زودی یک بررسی عمیق را با شما به اشتراک بگذارم.

اکنون فرصتی بی‌نظیر برای خرید دوربین های عکاسی با کیفیت در فروشگاه پارس کانن فراهم شده است. اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر به فرد در عکاسی هستید، ما دارای مجموعه‌ای گسترده از دوربین های معتبر و برندهاي معتبر هستیم.

  1. تنوع برندها: فروشگاه ما انواع دوربین های عکاسی از برندهای معتبر از جمله کانن را ارائه می‌دهد.
  2. کیفیت تصویر برتر: دوربین های موجود در فروشگاه با کیفیت تصویر بالا و ویژگی‌های پیشرفته برای تجربه حرفه‌ای در عکاسی معرفی شده‌اند.
  3. قیمت مناسب: ما با ارائه قیمت‌های رقابتی، این امکان را فراهم می‌کنیم تا هر علاقه‌مندی بتواند به سادگی به دوربین دلخواه خود دست یابد.
  4. خدمات پس از فروش: تضمین کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش حرفه‌ای یکی از ویژگی‌های ماست.

برای تهیه دوربین های عکاسی با کیفیت، به بهترین فروشگاه عرضه دوربین‌های معتبر مراجعه کنید. با ما همراه باشید و تجربه‌ای بی‌نظیر از عکاسی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید