بیشتر بخوانید

تجهیزات تولید محتوا با موبایل برای شروع

معرفی تجهیزات تولید محتوا با گوشی، بهترین ها برای یک شروع طوفانی

شاید اگر ۱۵ سال به عقب برگردیم، تصور وجود ابزاری مثل تلفن همراه هوشمند چندان با عقل جور در نمی آمد و هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که روزی چنین ابزاری به یکی از نیاز های مهم زندگی هرکسی تبدیل شود. چه قبول داشته باشید و چه نه، تلفن همراه در حال حاضر فراگیر ترین ابزار هوشمند در میان هزاران وسیله دیجیتال است. شاید حتی وسیله ای مهم چون تلویزیون نیز یکی از معیار های اصلی هر فردی به شمار نرود، ولی حتما هرکسی باید برای بقا و زندگی در جوامع هوشمند، باید یک تلفن همراه با خود داشته باشد.

چرا که تقریبا هر ابزاری را که یک فرد بارها در طول روز به آن نیازمند است را می توانید در تلفن های همراه پیدا کنید. از ابزار های مکان یابی برای پیدا کردن مقصد های مختلف گرفته تا دسترسی به شبکه عظیم اینترنت که همه افراد در سرتاسر دنیا را به همدیگر متصل کرده است. با این حال این ابزار هوشمند برای افراد بسیاری صرفا یک دستگاه ساده است که کار های روزمره خود را با آن انجام می دهند.

همانطور که گفتیم یکی از کلیدی ترین امکانات تلفن همراه، ایجاد دسترسی برای ارتباط فرد با دنیای مجازی و افراد دیگر باشد. با دسترسی عظیم تر کاربران و مردم به فضای اینترنت، این فرصت به افراد داده شد که به سمت علاقه یا حرفه مورد نظر خود که تا به حال به علت های مختلف نتوانسته بودند به آن دست بیابند، حرکت کنند. شما هم اگر واقعا به حوزه خاصی علاقه مند هستید و می خواهید در آن جهت حرکت کنید و محتوا تولید کنید این را در نظر داشته باشید که خوشبختانه در حال حاضر چیزی که زیاد است، مسیر برای به وقوع پیوستن هدف شماست.

هیچ محدودیتی در این راه وجود ندارد و این را بدانید که با کمی خلاقیت می توانید یک محتوای متمایز و کاملا متفاوت از آنچه دیگران تا به حال تولید کرده اند بسازید و کاملا در این راه موفق شوید.

اما برای شروع کار تولید محتوا، آن هم با حداقلی ترین ابزار ها و بودجه، باید چه چیز هایی را در اختیار داشته باشیم و حتی تهیه کنیم. مهم ترین نکته این است که اگر شما در حال حاضر تلفن همراه هوشمند و اینترنت معمولی در دست دارید، یعنی اینکه نصف مسیر را تا اینجا طی کرده اید. اما همه ماجرا این نیست. نصیحت را کنار بگذاریم، اصلا چه کسی به نصیحت اهمیت می دهد. خلاصه مطلب اینکه یه پیشنهاد جالب برایتان داریم که مطمئن باشید که اگر می خواهید محتوای خوب و تاثیر گذار بسازید، قطعا راست کار خودتان است.

پیشنهاد می کنیم که مانور و تمرکز خود را روی این سه گزینه بگذارید: مضمون، تصویر و صوت. البته که این سه گزینه در صورتی اهمیت دارند که شما بخواهید یک محتوای ویدیویی بسازید که در حال حاضر، رایج ترین و پرکاربرد ترین نوع رسانه در بین تولیدات محتوا به شمار می رود. ولی خب اگر تولید محتوای مورد نظرتان صرفا تصویری است، می توانید مورد سوم را فاکتور بگیرید. اینکه شما می خواهید چه محتوا و در چه قاب رسانه ای تولید کنید، موضوعی است که خودتان باید با خودتان به همه پرسی بنشینید. اما ما اینجا هستیم که دو مورد دیگر را برایتان شفاف سازی کنیم. پس در اینجا می خواهیم نگاهی به ابزاری داشته باشیم که می تواند تحولی در بخش های صوت و تصویر برایتان ایجاد کند.

رینگ لایت، ارزان، کوچک، درخشان

رینگ لایت ها حلقه های نورپردازی هستند که به شدت در صنعت عکاسی و فیلم برداری پر کاربرد و مورد استفاده هستند. نحوه به کارگیری این ابزار ها نیز به این صورت است که معمولا دوربین در مرکز این حلقه های نوری قرار می گیرد و سرتاسر سوژه مورد نظر به لطف این ابزار از نورپردازی نرم، یکسان و قابل قبولی پر می شود. رینگ لایت ها علاوه بر اینکه در اندازه های مختلف تولید می شوند، رنگ بندی های متنوعی نیز دارند.

رینگ لایت از آنجایی که قیمت مناسب و نه چندان بالایی که دارند مورد پسند افراد زیادی هستند و چون نورپردازی همیشه یکی از عواملی است که دامن گیر همه افراد می شود، تقریبا همه خواه یا ناخواه به سراغ آن می روند. به طور مثال حتی افرادی هم که در آشپزی حرفه ای در فضای مجازی مشغول به کار هستند و همیشه از غذاهای طبخ شده خود تصویر برداری می کنند از رینگ لایت استفاده می کنند تا با استفاده از زیبایی که نور به غذاهایشان می دهد بازدید های خود را بالاتر ببرند. پس این گونه بگوییم که فرقی نمی کند در کجا و به تولید چه محتوایی مشغول خواهید شد، رینگ لایت چیزی است که دیر یا زود باید به سراغ آن بروید.

میکروفن، شنونده همیشگی صدای شما

خرید میکروفون توجه به جزئیات را همیشه در دستور کار خود قرار دهید، چرا که همیشه ایرادات خودشان را از درون جزئیات نمایان می کنند. یکی از این توجه به جزئیات طبعا داشتن یک میکروفن مناسب و برای ضبط صداهای مورد نظر شماست.

متاسفانه میکروفن هایی که تمامی گوشی های هوشمند دارند، سال هاست که از لحاظ فناوری ساخت تغییر آنچنانی به خود ندیده و هیچ وقت نمی تواند کمترین معیار های مورد نظر هر فردی برای ضبط صدا را برآورده کند و این همان دلیلی است که باعث می شود بگوییم اگر بین خرید یکی از تجهیزات درون این مقاله دودل مانده بودید، خرید میکروفن را در دستور کار قرار دهید، چرا که موارد دیگر را شاید بتوان با هر ترفند و تکنیکی جبران و رفع کرد، ولی نویز ها و صدای های اضافی ضبط شده توسط میکروفن تلفن همراه واقعا از آن دسته مسائلی هستند که نمی شود پشت گوش انداخت و فکری به حال آن نکرد.

سه پایه، صندلی فیلمبرداری گوشی شما

همانطور که سوژه مورد نظر باید در فضای فیلمبرداری، از نورپردازی مناسب برخوردار باشد، زاویه دوربین آن هم همانقدر از اهمیت برخوردار است و گوشی باید به نوعی در صحنه قرار داده شود که مخاطب بهترین نما را از گوینده دریافت کند. سه پایه ابزاری است که این کار را برایتان به راحتی آب خوردن انجام می دهد و اگر فکر می کنید که به تنهایی نمی توانید هم در نقش گوینده و هم فیلمبردار ظاهر شوید، بهتر است که وظیفه نگه داشتن و انجام کار فیلمبرداری را به سه پایه خود بسپارید. سه پایه ها در اندازه ها و کاربرد های مختلفی ساخته و عرضه می شوند.

به طور مثال سه پایه های رومیزی با اندازه های کوچک، بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که شما می خواهید تلفن همراه خود را بر روی میز یا یک چهارپایه قرار دهید و عمل فیلم برداری را انجام دهید. از طرف دیگر چهارپایه های بلند و ایستاده هم وجود دارند که با وجود آنها دیگر نیازی به وجود یک سطح برای قرار دادن سه پایه بر روی آن نیست ولی خب مشکلاتی مثل حمل و نقل و البته وزن بالای آنها نیز به همراهشان وجود دارد که باید دردسرشان را به جان بخرید.

پرده سبز، دیوار بین حقیقت و تخیل

حتی اگر با نحوه کارکرد پرده های سبز آشنایی نداشته باشید، می دانید که در صنایع سینمایی از این ابزار استفاده های فراوانی می شود. این طور فرض کنید که پرده سبز ابزاری است که به کمک آن می توانید چیز هایی که در صحنه فیلم برداری رخ نداده است را به آن اضافه کنید. ممکن است که شما به علت محدودیت فضا و البته نبود ابزار های مناسب برای چیدمان، فضای درخور و شایسته ای برای نمایش در ویدیو ها نداشته باشید اما پرده سبز این مورد را به راحتی برایتان حل و فصل می کند. فقط کافی است که کار با این ابزار را یاد بگیرید و بعد از آن می توانید هر چیدمان، تصویر، ویدیو یا حتی شخصیتی را در قاب محتوای خود قرار دهید.

به این حرکت، تکنیک کروماکی هم گفته می شود که می شود به وسیله آن یک شخص یا وسیله را به هر فضا یا مکانی منتقل کرد و پس زمینه رنگی را به طور کامل از بین برد یا تغییر داد. این پرده ها از جنس خاصی تهیه می شوند و البته مورد مهم تر اینکه رنگ بندی آنها خاص و مختص به خود است و طیف مخصوصی از رنگ سبز به شمار می رود. البته که پرده سبز، یک نوع فون عکاسی  به شمار می رود. فون ها در رنگ های مختلفی ساخته می شوند که بسته به هر محیط فیلمبرداری و البته نوع محتوایی که ساخته می شود، رنگ بندی این فون ها متفاوت بوده و علاوه بر آن جنس متفاوتی نیز خواهد داشت.

حالا وقت آن است که تلفن همراه خود را در دست بگیرید و کار خود را شروع کنید. علاوه بر تمام تجهیزاتی که برایتان عنوان کردیم، تنها یک اراده باقی مانده است که باید آن را در قفسه های وجود خود جستجو کنید و همانطور که گفتیم کولاک کنید!!!

اگر در حرفه عکاسی و فیلمبرداری مشغول به فعالیت هستید قطعاً برای این که بتوانید عکس های حرفه ای و بی نظیر خلق کنید و بهترین نوع فیلمبرداری را تجربه کنید نیاز به دوربین‌های باکیفیت و مجهز برای عکاسی و فیلمبرداری دارید. اگر میخواهید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پهپاد فیلمبرداری، گیمبال دوربین،گیمبال موبایل و هر نوع تجهیزات آتلیه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید به پارس کانن سربزنید.

دیدگاهتان را بنویسید