بیشتر بخوانید

دوربین سونی Sony ZV-1 در مقابل Sony ZV-1 II : کدام یک برای شما بهتر است؟

دوربین سونی Sony ZV-1 در مقابل Sony ZV-1 II : کدام یک برای شما بهتر است؟ بهترین دوربین سونی ارتقا یافته است، اما کدام یک برای شما منطقی تر است؟

تولیدکنندگان فناوری مدت‌هاست که در مورد چشم‌انداز عرضه تجهیزات جدید خود به اینفلوئنسرهای آنلاین هیجان‌زده هستند. خیلی قبل از اینکه هر سازنده‌ای در بیانیه مطبوعاتی به ما بگوید دوربین جدیدشان «سازنده محتوا» را هدف گرفته است، سونی بازار رو به رشد «وبلاگ» را شناسایی کرده بود

در اواسط قرنطینه در ژوئن 2020، دوربین کامپکت ولاگرهای ZV-1 آن همیشه شبیه اولین در موج جدیدی از محصولات بود که با معرفی بعدی دوربین Sony ZV-E10 در آگوست 2021، مدل استارت ZV-1F در اکتبر 2022 تأیید شد. و ZV-E1 در آوریل 2023.

اکنون با گذشت سه سال از ماه دقیق عرضه اصلی ZV-1، ما پیشرفت عددی واضح ZV-2 را دریافت نمی کنیم، بلکه معرفی ZV-1 II را دریافت می کنیم، پسوند Mark 2 آن که زیر یک پیوند مستقیم قرار دارد. بازگشت به اصل

با توجه به اینکه نقطه فروش اصلی ZV-1 در هنگام راه اندازی مناسب بودن آن برای هر تولید کننده محتوا در هر سطح مهارتی است، ما در اینجا به بررسی نسخه بعدی آن می پردازیم، و می پرسیم که نسل دوم چه چیزی را برای طرفی که آن را به وضوح می سازد به ارمغان می آورد. بهتر؟ از این گذشته، بررسی اصلی ما از TechRadar از Sony ZV-1 آن را «بهترین دوربین ویدیویی جمع‌وجوری که می‌توانید بخرید» نامید، بنابراین مقدار قابل توجهی برای انجام آن وجود دارد.

SONY ZV-1 در مقابل SONY ZV-1 II: قیمت و در دسترس بودن

Sony ZV-1: 749 دلار / 699 پوند / 1299 دلار استرالیا

Sony ZV-1 II: 899 دلار / 870 پوند / 1499 دلار استرالیا

لیست قیمت اصلی Sony ZV-1 749 دلار / 699 پوند / 1299 دلار استرالیا بود.

در زمان نگارش سونی ZV-1 II به روز شده، همچنین در ژوئن فرود می‌آید، قیمت راه‌اندازی بالاتری معادل 899 دلار / 870 پوند / 1499 دلار استرالیا دارد که کمی ناامیدکننده است.

بسته ای برای ZV-1 II وعده داده شده است که شامل دستگیره عکسبرداری بی سیم GP-VPT2BT سونی است، هم برای ثبات و راحتی در استفاده و هم برای کنترل بی سیم بر روی تنظیمات عکسبرداری انتخاب شده. در حالی که در زمان نگارش این مقاله قیمت بسته‌ای نداریم، همان کنترلر دستگیره بلوتوثی که در کنار ZV-1 ارائه می‌شود، با قیمت 138 دلار / 170 پوند / 249 دلار استرالیا به فروش می‌رسد.

با توجه به اینکه ZV-1 مدل قدیمی‌تر در این جفت است، پیش‌بینی می‌کنیم که تا زمانی که موجودی‌ها باقی می‌مانند، برای مدت محدودی با نسخه اصلی معاملات انجام شود – و اگر آماده خرید باشیم – در حالی که حتی اگر قیمت در زمان عرضه باقی بماند. هنوز هم گزینه ای ارزان تر از ZV-1 II جدیدتر است.

SONY ZV-1 در مقابل SONY ZV-1 II: سنسورها

همان سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor R CMOS 1 اینچی

هیچکدام تثبیت کننده درون بدن ندارند

همانطور که از نام مدل آن پیداست، Sony ZV-1 نه تنها اولین دوربین سازنده در مجموعه جدیدی از اولین دستگاه های ویدئویی برای vlogging بود. همچنین دارای یک سنسور CMOS یک اینچی در قلب خود بود که با پردازنده Bionz X سونی ازدواج کرد. در حالی که این سنسور از نظر فیزیکی بزرگتر از تراشه 1/2.3 اینچی موجود در دوربین‌های اصلی نقطه‌ای بود، اما از سنسورهای بزرگ‌تر APS-C و فول فریم موجود در دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه فاصله داشت.

در آن زمان تعجب آور نبود که Sony ZV-E10 یک سال بعد با قیمتی بسیار مشابه با ZV-1 اصلی عرضه شد و آن را با یک تراشه در اندازه APS-C معامله کرد، همانطور که در سری آلفا دیجیتال موجود سونی وجود دارد. دوربین ها و با این حال ZV-1F که پس از آن ادامه پیدا کرد، همچنان دارای یک سنسور یک اینچی یا 13.2×8.8 میلی متری با نور پس زمینه بود، درست مانند ZV-1 اصلی.

سه سال بعد، و سوال واضح این است که کدام سنسور را در ZV-1 II پیدا می کنیم؟

خوب، پاسخ کوتاه این است که سونی با تکرار دوم رویکرد «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید» را در پیش گرفته است. یک بار دیگر یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS یک اینچی و همان نسل پردازنده Bionz X مدل اصلی را در خود جای داده است. در حالی که این مهمات چندانی برای مقایسه به ما نمی دهد، حتی یک سنسور یک اینچی بزرگتر از آنهایی است که در گوشی های هوشمند معمولی وجود دارد، بنابراین، وقتی با یک لنز بزرگتر همراه شود، از نظر تئوری می توانیم انتظار داشته باشیم که کیفیت تصویر بهتر از گوشی باشد. در جیب ما

SONY ZV-1 در مقابل SONY ZV-1 II: ویدیو

هر دو 4K / 30p ارائه می دهند

فوکوس خودکار بهبود یافته ZV-1 II در حالت ویدئو اکنون می تواند حیوانات را تشخیص دهد، نه فقط چهره انسان را

سونی ZV-1 اصلی فیلمبرداری تا 4K با وضوح 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کرد، با فوکوس خودکار در حالت فیلم که می‌تواند به طور خودکار چهره انسان را در قاب تشخیص دهد. فوکوس خودکار بهبود یافته جدید Sony ZV-1 II در حالت فیلم، اکنون قادر است حیوانات و همچنین چهره انسان را تشخیص دهد – که با توجه به محبوبیت هر دو برای پست های ویدیویی آنلاین، بسیار منطقی است. با این حال، مدل جدید وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 30 فریم در ثانیه را حفظ می کند.

البته اجرای ویدیویی مناسب بدون صدای عالی برای همراهی آن چیزی نیست. میکروفون y داخلی ZV-1 II می تواند صدا را از پشت، جلو یا در همه جهات نسبت به دستگاه ضبط کند، یا همانطور که ZV-1 دوباره ارائه کرده است، فرصتی برای اتصال میکروفون خارجی برای صدای حرفه ای تر وجود دارد. . Mark II با میکروفون شاتگان ECM-G1 که مخصوصاً برای ولاگرها طراحی شده است، سازگار است، اما به ما گفته شده که با میکروفون دیجیتال فشرده ECM-B10 سازگار نیست. جک هدفون روی دستگاه وجود ندارد، اما یک شیشه جلوی کرکی «گربه مرده» به همراه Sony ZV-1 II، مانند مدل اصلی، برای بهبود صدا هنگام ضبط در شرایط نسیم همراه است. این دوباره در هاتشوی دوربین قرار می گیرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، در ZV-1 II می‌توانیم ویدیو و صدا را از طریق اتصال USB به رایانه یا گوشی هوشمند Sony Xperia به صورت زنده پخش کنیم. از طریق بلوتوث، دستگاه با برنامه Creator سونی نیز سازگار است و همچنین نرم افزار آن را می توان از طریق برنامه نیز به روز کرد.

فیلمبرداران همچنین باید توجه داشته باشند که از نظر تمایز نسبت به ZV-1، دوربین جدید یک تنظیمات Vlog سینمایی را از ZV-E1 به ارث برده است که نرخ فریم را در 24 فریم بر ثانیه ثابت می کند، در حالی که نمایه رنگی “نگاه خلاقانه” از تصویر گرفته می شود. ZV-E10 موجود – پردازش تصویر اساساً خلق و خو را بهبود می بخشد. از نظر عکس‌برداری، ZV-1 II می‌تواند فایل‌های Raw را جداگانه یا پشت سر هم با JPEG ضبط کند، یا البته می‌توانیم JPEGS با کیفیت عالی را به تنهایی انتخاب کنیم.

همچنین شایان ذکر است که تنظیمات حداکثر دیافراگم روشن f/1.8 ارائه شده توسط هر دو تکرار یک دوربین امکان سوژه‌های با فوکوس واضح و پس‌زمینه‌های بدون فوکوس جذاب را فراهم می‌کند – به اصطلاح افکت بوکه. برای پرتره های گروهی، عملکرد مفیدی که ZV-1 II از ZV-E1 به ارث برده است، تشخیص چند چهره است، به این معنی که نه یک، بلکه همه چهره ها در کادر در فوکوس هستند. مجدداً یک دکمه قابل تنظیم برای «سوئیچ بوکه» دریافت می‌کنیم که فوراً به دیافراگم باز می‌شود تا به فیلم ما پس‌زمینه‌ای بدون فوکوس بدهد، همراه با فوکوس خودکار Product Showcase که تضمین می‌کند اگر محصولی را روی دوربین نگه داریم به جای هر چهره ای در کادر، سوگیری روی آن تمرکز می کند.

SONY ZV-1 در مقابل SONY ZV-1 II: ساخت و وزن

Sony ZV-1 دارای لنز 24-70mm f/1.8-2.8 است

Sony ZV-1 II دارای لنز 18-50mm f/1.8-4 است

در حالت ایده آل ما می خواهیم هر دوربین وبلاگ نویسی که برای استفاده روزمره طراحی شده است قابل حمل باشد. ZV-1 اولیه ادعا می کرد که اندازه جیبی مناسبی دارد، و همین امر را می توان در مورد ZV-1 II جدیدتر نیز گفت.

جدا از سنسور، مهمترین جنبه دیگر Sony ZV-1 اصلی، لنز ممتاز مارک Zeiss بود که در جلو پیچ شده بود – که محدوده کانونی معادل 24-70 میلی متر را در 35 میلی متر ارائه می دهد. استفاده از آن توسط تثبیت‌کننده تصویر «Active» سونی پشتیبانی می‌شود، که الکترونیکی است تا مکانیکی، و از برش تصویر برای به حداقل رساندن لرزش‌های قابل مشاهده استفاده می‌کند. مجدداً در ZV-1 II به طور کمی ناامید کننده، ما به جای تثبیت تغییر سنسور واقعی در بدنه، الکترونیکی دریافت می کنیم.

با این حال، ادعا می شود که در پاسخ به بازخورد مشتریان، لنز Vario-Sonnar T* Zeiss در Sony ZV-1 II جدید در حال حاضر، در مقابل، عریض تر از معادل 18 میلی متر شروع می شود، به این معنی که همچنین کمی کوتاه تر از نسل قبلی خود در 50 میلی متر است. . محدوده دیافراگم برای زوم در حال حاضر از f/1.8-f/4 است، برخلاف مدل های قبلی که به طور مداوم روشن تر از f/1.8-f/2.8 هستند. با این حال، اگر بخواهیم، ​​یک اهرم زوم دیجیتال اجازه می دهد تا قابلیت تله فوتو مدل جدید تا 100 میلی متری معادل بدون کاهش قابل توجه در کیفیت تصویر افزایش یابد.

دوربین Sony ZV-1 با استفاده از نمایشگرهای LCD قابل تنظیم زاویه ای که معمولاً در دوربین های فیلمبرداری در گذشته و اکثر دوربین های دیجیتال گرا امروزی استفاده می شد، دارای یک صفحه نمایش لمسی LCD با زاویه باز کناری بود. در آن زمان این اولین دوربین کامپکت سونی بود، به جای هر منظره یاب الکترونیکی هم سطح چشم ارائه شده بود. هنوز فقدان یک EVF فضایی را برای یک هوتشو فراهم کرده است. مجدداً در ZV-1 II خبری از EVF نیست، اما دوباره یک Hotshoe آنالوگ وجود دارد.

به ما گفته شده است که نظرات مشتریان در مورد ZV-1 اصلی نشان می دهد که محدودیت هایی برای عملکرد صفحه نمایش آن وجود دارد. در واقع، سونی اکنون صفحه لمسی ZV-1 را به عنوان عملکرد لمسی «پایه» توصیف می‌کند – زیرا می‌توانیم روی صفحه نمایش ضربه بزنیم تا در هنگام ضبط فیلم فوکوس کنیم، اما در منوها یا حتی بخش‌های بزرگ عکس را هدایت نکنیم – در حالی که صفحه لمسی در ZV-1 II در مقایسه ادعا می‌شود که «قابلیت لمس کامل» دارد. از این نظر عملکرد صفحه نمایش ZV-1 II به ZV-1F موجود نزدیک تر است.

دوربین Sony ZV-1 II ما به تنظیمات کنترلی از طریق صفحه نمایش لمسی دسترسی پیدا می کنیم، که یک بار دیگر از انواع مختلف زاویه باز و چرخشی است. هنگامی که ضبط شروع می شود، یک قاب قرمز رنگ در اطراف کل محیط صفحه نمایش داده می شود تا اطمینان بیشتری ایجاد کند. جالب توجه است که یک عملکرد صفحه‌خوان نیز در کنار جدیدترین دستگاه ارائه می‌شود که با خواندن هر آنچه که روی صفحه نمایش داده می‌شود، با چندین زبان از قبل نصب شده، به تولیدکنندگان محتوای دارای اختلال بینایی کمک می‌کند.

از نظر اندازه، ZV-1 II جدیدتر یک تار مو بزرگتر از ZV-1 اصلی در ابعاد 105.5x60x46.7 میلی متر است، در مقایسه با نسخه اصلی 105.5x60x43.5 میلی متر، حتی اگر در واقع سبک تر از 292 گرم باشد. ZV-1 294g. با این حال، ما شرط می‌بندیم که چنین تفاوت‌هایی در زمانی که دستگاه‌ها در دست نگه داشته می‌شوند نامحسوس هستند، بنابراین به سختی می‌توان بر اساس آن تصمیم خرید گرفت. در نهایت اندازه جمع و جور هر دو آنها را برای کاربران یوتیوبی که می خواهند ماجراهای سفر خود را ضبط کنند، ایده آل می کند، در حالی که ساختار آن به اندازه کافی محکم است تا اطمینان حاصل کند که در برابر ضربه های تصادفی عجیب و غریب یا دویدن در کوله پشتی مقاومت می کنند.

SONY ZV-1 در مقابل SONY ZV-1 II: ویژگی های اضافی

Sony ZV-1: باتری X، 45 دقیقه ضبط، اتصال میکرو USB

Sony ZV-1 II: باتری X، 45 دقیقه ضبط، اتصال USB-C

باتری قابل شارژ لیتیوم یونی Sony Z-V1 II بدون شارژر اصلی خروجی از جعبه، در محل از طریق کابل USB تغذیه می‌شود، با اتصال USB-C این بار برخلاف اتصال میکرو USB قبلی خود. در غیر این صورت، دوربین نسل دوم دقیقاً همان باتری ZV-1 اصلی را دارد و به ما گفته می‌شود که عملکرد آن نیز یکسان است، هر دو باتری برای مدت زمان ضبط کافی 45 دقیقه یا حدود 260 عکس ثابت دوام می‌آورند. در مقابل، باتری مشابه در ZV-1F یک ساعت کامل استفاده می‌کند.

هر دو دوربین اصلی و نسل دوم دارای یک اسلات کارت رسانه قابل جابجایی هستند که هر کدام به راحتی با کارت های رایج SDXC/SDHC سازگار هستند. قبل از شروع عملیات باید یکی را وارد کنیم.

کدام را بخرم؟

شما فکر می‌کنید انتخاب بین ZV-1 و ZV-1 II بی‌معنی است و ما به‌طور خودکار توصیه می‌کنیم که برای اطمینان از درجه‌ای از مقاوم‌سازی در آینده، سراغ مدل جدیدتر بروید.

با این حال، با توجه به اینکه محدوده کانونی هرکدام از نظر کادربندی بصری و ترکیب بندی کمی متفاوت است، انتخاب چندان واضح نیست – حتی اگر سنسور و پردازنده تصویر در قلب آنها ثابت بماند. با این حال، همیشه به بودجه بستگی دارد، و قیمت راه‌اندازی مدل قدیمی‌تر به‌طور قطعی ارزان‌تر از مدل جدید سونی است، اگر پول کم باشد، ممکن است به نفع ما باشد. ویژگی های عاقلانه و عملیاتی، در نهایت به نظر نمی رسد که ZV-1 II یک گام بزرگ در برابر ZV-1 باشد. به غیر از تنظیم محدوده زوم، بیشتر موردی از ترفندها و اصلاحات عملیاتی ظریف است، از جمله صفحه نمایش لمسی پاسخگوتر. حتی سه سال بعد، سونی بدیهی است که احساس می کند هنوز چیزهای زیادی در مورد دوربین اصلی vlog وجود دارد که دوست دارد. شاید به همین دلیل است که تصمیم گرفت به سادگی یک Mark II را به نام مدل اضافه کند تا به جای یک دستگاه کاملا جدید، ادامه برتری را پیشنهاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید