بیشتر بخوانید

بهترین دوربین ولاگری 2023: انتخاب های برتر برای هر بودجه

بهترین دوربین ولاگری 2023: انتخاب های برتر برای هر بودجه چه در حال تولید محتوا برای یوتیوب، چه تیک تاک یا اینستاگرام باشید، خرید دوربین ولاگری ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا را برای مخاطبان شما آسان می کنند. ما این راهنمای تخصصی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا ابزار مناسبی را برای نیازهای ولاگری و بودجه خود پیدا کنید.

ما فکر می کنیم بهترین دوربین ولاگ برای اکثر مردم در حال حاضر Sony ZV-E1 است. این یک ابزار جمع و جور و در عین حال قدرتمند برای ولوگ در حال حرکت است، با سنسور چشمگیر 1 اینچی و فوکوس خودکار عالی برای ضبط ویدیوهای واضح 4K. اگر به گزینه مقرون به صرفه تری نیاز دارید، ما فکر می کنیم DJI Pocket 2 با سر گیمبال سه محوره بهترین ابزار تیراندازی اقتصادی است.

ما به طور گسترده همه بهترین دوربین های  موجود در بازار، از جمله آخرین نسخه ها را آزمایش کرده ایم. در بررسی‌های تخصصی خود، ما به طور جامع ویژگی‌های کلیدی را که هنگام وبلاگ‌نویسی اهمیت دارند، ارزیابی می‌کنیم. این شامل این است که سیستم فوکوس خودکار دوربین تا چه حد سوژه‌ها را شناسایی و ردیابی می‌کند و تثبیت‌کننده تصویر تا چه حد می‌تواند ویدیو را هنگام عکاسی دستی صاف کند. ما همچنین بررسی می‌کنیم که کار کردن با هر دوربین در دنیای واقعی چقدر آسان است، از جمله قابلیت استفاده از رابط‌های صفحه لمسی و پایه‌های لوازم جانبی.

بر اساس این ارزیابی های عینی، دوربین های  مورد علاقه خود را در زیر رتبه بندی کرده ایم. هر ورودی گنجانده شده است زیرا بهترین گزینه برای نوع خاصی از ولاگر است. چه یک وبلاگ نویس باتجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، راهنمای ما به شما کمک می کند تا انتخاب ایده آل خود را پیدا کنید. اگر به دنبال فیلم برداری بیشتر از ویدیوهای ویدئویی هستید، حتما راهنمای ما را برای بهترین دوربین های فیلمبرداری بررسی کنید .

بهترین دوربین ها برای vlogging 2023

1. Sony ZV-1

دلایل خرید

+فوکوس خودکار پیشرو در کلاس

+لنز روشن 24-70 میلی متر

+جیبی

دلایل اجتناب از

-کنترل های لمسی محدود

-MicroUSB به جای USB-C

جمع و جور و قدرتمند، ما فکر می کنیم Sony ZV-1 آنچه را که بیشتر مردم از یک دوربین ویدیویی کوچک می خواهند، نشان می دهد. بسته بندی جمع و جور آن به آن تطبیق پذیری عالی می دهد، همانطور که هات شو، پورت میکروفون و صفحه نمایش لمسی کاملاً مفصلی آن. در آزمایش، متوجه شدیم که ردیابی بی‌درنگ و فوکوس خودکار چشمی آن کلاس میدانی است، در حالی که سنسور 1 اینچی قادر به تولید ویدیوی واضح و دقیق با وضوح 4K/30p بود.

بررسی ما همچنین تأیید کرد که ZV-1 عمق زیادی را برای یک دوربین کامپکت، با فیلتر ND داخلی و پروفایل‌هایی مانند S-Log2 برای کسانی که می‌خواهند از درجه‌بندی رنگ استفاده کنند، ارائه می‌کند. در حالی که Sony ZV-1F جدیدتر لنز 20 میلی‌متری عریض‌تر و رابط کاربری به سبک گوشی‌های هوشمند را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌کند، سیستم فوکوس خودکار کنتراست قدیمی‌تر و پایه کفش سرد به این معنی است که نمی‌تواند نسخه اصلی را از بالاترین نقطه حذف کند. همچنین دوربین Sony ZV-1 II ، جانشین گران‌تر ZV-1 که لنز عریض‌تری دارد، نمی‌تواند انجام دهد، اما ما احساس نمی‌کنیم که به اندازه کافی برای هزینه اضافی انجام دهد. سونی به فروش ZV-1 ادامه می‌دهد و در حال حاضر دوربین ویدیویی کامپکت بهتری پیدا نخواهید کرد.

دلایل خرید

+فیلم فوق العاده پایدار

+ردیابی سوژه چشمگیر

+Creator Combo برای ولاگرها

دلایل اجتناب از

-در نور کم مبارزه می کند

-هنگام فیلمبرداری 4K داغ می شود

ما طرفداران بزرگ DJI Osmo Pocket بودیم . این دنباله بسیاری از محدودیت های خود را برطرف می کند و آن را به بهترین گزینه جمع و جور برای فیلمسازان انفرادی تبدیل می کند. Sony ZV-1 (بالا) از نظر کیفیت ویدیویی کاملاً بر آن برتری دارد، اما اگر تمایل دارید کلیپ‌های زیادی به سبک راه رفتن و صحبت کردن بگیرید، ترکیب Pocket 2 از یک گیمبال سه محوره و ردیابی صورت جامد می‌تواند باعث شود جذاب تر است

دوربین اسمو پاکت DJI Pocket 2 در مقایسه با Osmo Pocket (که به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه تر به فروش می رسد)، یک سنسور جدید بزرگتر، یک لنز روشن تر، میکروفون های بهبود یافته و میدان دید وسیع تری را به ارمغان می آورد، به این معنی که نیازی به نگه داشتن آن نیست. در هنگام صحبت با دوربین

آن را روی یک پایه یا سطح سه پایه قرار دهید، و وقتی جلوی آن راه می روید، می چرخد ​​تا شما را در عکس نگه دارد. با وجود سنسور بزرگتر آن، در بررسی خود متوجه شدیم که Pocket 2 هنوز یک دوربین ایده آل برای موقعیت های کم نور یا صحنه های کنتراست بالا نیست. با این حال، در مقایسه با استفاده از تلفن خود در گیمبال، هنوز یک ارتقاء بسیار خوب است. ما همچنین متوجه شدیم که تنظیمات صوتی چهار میکروفون بهبودیافته آن به این معنی است که کیفیت صدای مناسبی را دریافت می‌کنید.

5. Sony ZV-E1

دلایل خرید

+حسگر مشابه Sony A7S III

+ با کیفیت بالا را آسان می کند

دلایل اجتناب از

-تک اسلات کارت SD

-Overkill برای مبتدیان

یک دوربین ویدیویی خوب باید جمع و جور باشد و کار با آن آسان باشد، هر دو جعبه توسط Sony ZV-E1 علامت گذاری شده اند. به‌عنوان کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین فول‌فریم با تثبیت‌کننده تصویر، آن را برنده‌ای برای ویدیوهای انفرادی یافتیم. ZV-E10 حتی قابل حمل تر است، اما کیفیت فیلمبرداری یکسانی را از سنسور کوچکتر APS-C آن دریافت نخواهید کرد.

آزمایش‌های ما نشان داد که ZV-1 به لطف سنسور فول فریم که از A7S III به عاریت گرفته شده است، می‌تواند فیلم‌های واضح 4K 30p را در همه شرایط نوری ثبت کند. ما همچنین تحت تأثیر تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه آن قرار گرفتیم، که فیلم‌های دستی فوق‌العاده صافی را تولید می‌کند که تقریباً گیمبال را غیر ضروری می‌کند. هوشمندهای پیشرفته هوش مصنوعی نیز پس از این واقعیت، چیزهای زیادی برای اصلاح باقی نمی‌گذارند: قاب‌بندی خودکار به‌طور قابل اعتمادی سوژه‌ها را در سراسر تصویر ردیابی می‌کند، که فکر می‌کنیم وقتی به تنهایی ضبط می‌کنید، یک پیروزی بزرگ است.

برای استفاده سنگین مناسب نیست، بدون دریچه خنک کننده و فقط یک اسلات کارت. همچنین انتخاب جزئیات روی صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر هنگام کار در فضای باز دشوار بود. اما اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنید، همچنان فکر می‌کنیم که ZV-E1 بهترین انتخاب فول فریم برای ویدیوهای 4K است.

6. نیکون Z30

دلایل خرید

+ویدیوی 4K بدون برش

+صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر بصری

دلایل اجتناب از

-بدون لرزشگیر تصویر

-بدون پورت هدفون

نیکون Z30 یک دوربین کامپکت APS-C است که مستقیماً برای مبتدیان  مناسب است. بدون منظره یاب، همه چیز روی صفحه نمایش لمسی با زاویه متفاوت کار می کند. این تنظیمات بسیار شبیه به Sony ZV-E10 است و آن را به کوچک‌ترین و ارزان‌ترین دوربین بدون آینه APS-C نیکون تبدیل می‌کند.

علیرغم نسبت‌های جمع و جور آن، آزمایش‌های ما نشان داد که دست گرفتن سخاوتمندانه Z30 را راحت می‌کند، حتی در هنگام عکاسی خود. استفاده از صفحه نمایش 3.0 اینچی نیز بصری بود. آن را برای  بچرخانید و دوربین به حالت سلفی می رود و با فوکوس خودکار چسبنده چهره شما را با اطمینان ردیابی می کند. کاری که در حالت سلفی نمی توانید انجام دهید، بررسی بصری سطح صدا است. بدون جک هدفون، این امر نظارت صوتی را به حدس و گمان واگذار می کند.

محدوده لنزهای APS-C نیکون محدود است، اما کیت شیشه ای 16-50 میلی متری به طرز چشمگیری تیز است. و چون Z30 با استفاده از تمام عرض سنسور ضبط می کند، می توانید از میدان دید کامل لنز استفاده کنید. کاهش ارتعاش الکترونیکی همچنین باعث تثبیت واژگان دستی می شود، اگرچه برش 1.3 برابری آن در طول بازو محدود است. اما با غیرفعال بودن EV-R، Z30 می‌تواند ویدیوهای بدون کراپ ۴K/30p و HD 120p فیلمبرداری کند. Z30 همراه با طیف وسیعی از نمایه‌های رنگی و لمس‌های منظمی مانند یک چراغ شمارنده، به عنوان یک پیشنهاد شایسته برای سازندگان نوپا شکل می‌گیرد.

8. Canon EOS R50

دلایل خرید

+سبک، جمع و جور و عالی برای سفر

+یک گزینه مقرون به صرفه برای مبتدیان

دلایل اجتناب از

-بدون لرزشگیر تصویر در بدن

-عملکرد ضعیف در نور کم

دوربین کانن Canon EOS R50 بدون تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه و مشخصات محدود، یک دوربین بدون آینه ساده برای مبتدیانی است که می‌خواهند با گوشی‌های هوشمند خود از vlogging جلوتر باشند. طراحی شده به گونه ای ساده و مقرون به صرفه، ما در طول بررسی خود رابط کاربری آن را کاربرپسند یافتیم.

ما همچنین دریافتیم که ویدیوهای 4K 30p بیش از حد نمونه برداری شده از 6K برای چنین دوربین کوچکی قابل توجه است، حتی اگر عملکرد در نور کم به طور چشمگیری کاهش یابد. آزمایش‌های ما نشان داد که تثبیت‌کننده تصویر دیجیتال R50 به ویدیو کمک می‌کند، اما برای تهیه دوربینی با تثبیت‌کننده تصویر کامل در بدنه، باید خیلی بیشتر هزینه کنید.

ما در حال حاضر از قابلیت اطمینان ردیابی خودکار سوژه و سهولت ضربه زدن برای انتخاب سوژه ها روی صفحه لمسی شگفت زده شدیم. R50 همچنین هنگام چرخش به حالت عمودی از ضبط ویدیوی عمودی پشتیبانی می‌کند، در حالی که نشانگرهای ابعاد این امکان را فراهم می‌کنند که اگر می‌خواهید بعداً برش دهید، در قاب صفحه نمایش مفصل نگه دارید. زبان آموزان سریع ممکن است به زودی از آن پیشی بگیرند، اما R50 یک نقطه شروع بدون آینه عالی برای ولاگرها است.

GoPro Hero 11 Black

  دلایل خرید

+نسبت ابعاد همه کاره برای ویدیوهای عمودی

+رابط کاربری بهبود یافته

دلایل اجتناب از

-در نور کم هنوز عالی نیست

-گزینه های صوتی محدود باقی می مانند

اگر ولاگ های شما بیشتر ماجراجویانه هستند، فکر می کنیم GoPro Hero 11 Black بهترین اکشن کم برای  است. از نظر فیزیکی مانند GoPro Hero 10 Black است، اما ارتقاهای داخلی شامل یک باتری بزرگتر Enduro به عنوان استاندارد است، بنابراین می توانید برای مدت طولانی تری ضبط کنید. سنسور جدید آن همچنین دارای نسبت تصویر 8:9 است که گزینه قفل بندی مجدد فیلم را برای کانال های مختلف بدون افت کیفیت باز می کند.

در بررسی ما، متوجه شدیم که رابط کاربری به‌روز شده، استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، با حالت‌های «آسان» و «پرو» متناسب با مهارت‌های تیراندازی شما. ما همچنین متوجه شدیم که Horizon Lock و HyperSmooth 5.0 کار قابل توجهی را در نگه داشتن ویدیوها در سطح کاملاً در هنگام ولاگ دستی انجام می دهند و به شما امکان می دهند محتوایی ایجاد کنید که نمی توانید با تلفن هوشمند تکرار کنید.

عملکرد ضعیف در نور کم به این معنی است که ابزار  کامل نیست. گزینه‌های صوتی نیز محدود هستند، اگرچه نسخه اختیاری Creator Edition این مشکل را با استفاده از دسته‌بندی باتری ولتا GoPro با مدیا و مدهای نور برای راه‌اندازی کامل‌تر vlogging برطرف می‌کند. از گزینه‌های ارزان‌قیمتی مانند DJI Pocket 2، ارزش بهتری خواهید یافت، اما اگر می‌خواهید یک دوربین ویدیویی جمع‌وجور با مشخصات سخت‌گیرانه داشته باشید، Hero 11 Black انتخاب خوبی است.

Insta360 Go 2

بهترین دوربین فیلمبرداری مینیاتوری

مشخصات فنی

نوع: اکشناندازه سنسور: 1/2.3 اینچرزولوشن: 9.2 مگاپیکسلفاصله کانونی موثر: 11.24 میلی مترمنظره یاب: نداردمانیتور: نداردقابلیت اتصال: وای فای، بلوتوثحداکثر وضوح فیلم: 1440p با سرعت 50 فریم در ثانیهاندازه، وزن: 68.1 x 48.5 x 26.5 میلی‌متر، 63.5 گرم (مورد شارژ)

بهترین معاملات امروز

مشاهده در آمازون

دلایل خرید

+کیفیت تصویر بهبود یافته است

+کیس شارژ به عنوان ریموت/سه پایه کار می کند

دلایل اجتناب از

-بدون نمایشگر برای کادربندی

-تثبیت به خوبی GoPro نیست

تعداد کمی از دوربین‌ها قابلیت حمل و لاگ Insta360 Go 2 را ارائه می‌دهند. با ترازو تنها 26.5 گرم، دوربین خود یک سنگریزه کوچک است که می‌تواند فیلم‌های دقیق و پویا 1440p را با سرعت 50 فریم بر ثانیه ثبت کند. در بررسی ما متوجه شدیم که تثبیت آن مطابق با استانداردهای GoPro نیست، اما نرم افزار FlowState کار معقولی برای کاهش حرکت راه رفتن انجام می دهد، به خصوص اگر به جای برنامه Insta360، ویدیو را با لپ تاپ خود پردازش می کنید. هیچ نمایشگری روی خود دوربین وجود ندارد، که برای برخی از آن ها مشکل ساز خواهد بود، اما می توان از این برنامه برای پیش نمایش ویدیوی بی سیم استفاده کرد.

ما متوجه شدیم که کیس شارژ محافظ در آزمایش بسیار مفید است: صفحه اصلی دارای دو دکمه و یک نمایشگر OLED، کنترل‌ها و دوربین در هنگام اتصال Insta360 Go 2 به سمت کاربر روبرو می‌شوند که آن را به یک راه‌اندازی ویدیویی دستی ایده‌آل تبدیل می‌کند. این کیس همچنین دارای پایه های تاشو برای انجام وظایف سه پایه است و به عنوان یک کنترل از راه دور برای کنترل دوربین بی سیم کار می کند. در 30 دقیقه، عمر باتری بهترین نیست، اما با یک میکروفون واحد که صداها را با پانچ و وضوح مناسب ارائه می‌کند، Insta360 Go 2 گزینه‌ای آسان و مناسب برای ضبط کلیپ‌ها و وبلاگ‌های سریع در حال حرکت است.

ولاگرها از چه نوع دوربینی استفاده می کنند؟

همانطور که از توصیه های خرید بالا می توانید متوجه شوید، ولاگرها بسته به نیازهای خاص خود از طیف گسترده ای از دوربین های مختلف استفاده می کنند.

بسیاری از ولاگرها مدل های بدون آینه را به دلیل ترکیبی از کیفیت تصویر، عملکرد و انعطاف پذیری ترجیح می دهند. بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری بدون آینه دارای سنسورهای با وضوح بالا، تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه برای فیلم‌برداری نرم‌تر، به‌علاوه گزینه تعویض لنزها متناسب با سناریوهای مختلف عکسبرداری هستند – همه در بسته‌هایی که نسبتاً قابل حمل هستند. دوربین‌های بدون آینه نیز احتمالاً دارای پورت‌هایی برای اتصال لوازم جانبی خارجی مانند میکروفون، هدفون و چراغ‌های کفش گرم هستند.

با این حال، برخی از وبلاگ نویسان ترجیح می دهند قابلیت حمل را در اولویت قرار دهند. دوربین‌های واقعاً کوچک مانند Insta360 Go 2 کنترل خلاقانه کامل را قربانی دسترسی سریع و ساده برای ضبط فیلم‌های خارج از کاف می‌کنند. دوربین‌های کامپکت مانند Sony ZV-1 می‌توانند حد وسط خوبی را برای بسیاری از ولاگرها نشان دهند، کیفیت تصویر ثابت و گزینه‌های کنترل دستی را ارائه می‌دهند، اما هنوز به شکلی هستند که می‌توانند به راحتی در جیب قرار بگیرند.

سایر ولاگرها دوربین هایی را انتخاب می کنند که به طور خاص برای نیازهای عکسبرداری آنها مناسب است. به عنوان مثال، مدل‌های مقاوم مانند GoPro Hero 10 Black، اتصال پیشرفته و گزینه‌های پخش زنده، به علاوه حالت‌های خلاقانه فراوان را در بسته‌ای محکم ارائه می‌کنند که عکاسی از vlog را حتی در شرایط آب و هوایی شدید آسان می‌کند.

ولاگرهایی که از حالت نشسته پخش جریانی می کنند، اغلب از وب کم پریمیوم مانند Razer Kiyo Pro استفاده می کنند، که به طرز ماهرانه ای یک جایگاه منحصر به فرد را پر می کند. به همین ترتیب، کسانی که می خواهند یک ابزار اختصاصی برای ضبط در حین راه رفتن و صحبت کردن داشته باشند، ممکن است از چیزی مانند DJI’s Pocket 2 استفاده کنند.

به دنبال چه کیفیت ویدیویی باید باشید؟

هر نوع دوربینی که می خواهید انتخاب کنید، در نظر گرفتن کیفیت فیلم احتمالاً در صدر لیست شما قرار خواهد گرفت. در حداقل مطلق، شما به دنبال عکاسی با کیفیت Full HD (1080p) هستید، در حالی که 4K به طور فزاینده ای رایج می شود. اگرچه فرمت وضوح بالاتر فضای بیشتری را در هارد دیسک شما اشغال می کند، اما باید عکس های شما را کمی بیشتر از Full HD در آینده حفظ کند.

سایر مشخصاتی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از وای فای داخلی برای به اشتراک گذاری ویدیوهای خود در حال حرکت، یک مانیتور کاملاً مفصل یا کج برای کمک به قاب گرفتن چهره شما، یک سوکت میکروفون داخلی برای افزایش کیفیت صدا.

ما 16 دوربین برتر با اشکال، اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف را انتخاب کرده‌ایم تا با سبک‌های مختلف  مطابقت داشته باشند – و همچنین برخی از آنها را برجسته کرده‌ایم که با نیازهای عکسبرداری همه جانبه و فیلمبرداری شما مطابقت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید